Wiosenna pogoda sprzyja pracom na bemowskim odcinku drugiej linii metra. Przybywa torów na przyszłej stacji techniczno-postojowej na Karolinie, ale trwają też prace wykończeniowe w kolejnych budynkach. Świetne tempo mają również obie tarcze TBM, które „przewierciły się” do stacji Lazurowa.
Stacja Techniczno-Postojowa, która powstaje na zachodnim końcu drugiej linii metra z każdym dniem coraz bardziej przypomina to, co dotychczas można było oglądać na wizualizacjach. Stoją już wszystkie budynki, między innymi ten z pomieszczeniami biurowymi, do którego wprowadzą się pracownicy Metra Warszawskiego z różnych działów. Widać kształty przyszłych pomieszczeń – kładziona jest posadzka, malowane są ściany.
Baza dla pociągów metraOstatecznego kształtu nabrały hale i budynki, w których serwisowane będą pociągi. Przygotowane są dla nich już tory i kanały, do których będą schodzić pracownicy, by przeprowadzać przegląd składów. Przygotowywane są też stanowiska, gdzie pociągi będą myte i odkurzane.
Na zewnątrz ułożonych jest coraz więcej torów, po których składy będą wjeżdżać i wyjeżdżać z nowej stacji techniczno-postojowej. Wyraźnie wyróżnia się też konstrukcja tunelu, prowadzącego bezpośrednio pod ziemię do linii M2. Nad całością zabudowań góruje budynek nastawni, skąd dyspozytorzy sterować będą ruchem pociągów i pojazdów pomocniczych na terenie STP.
Krystyna przebiła się w Dzień KobietPrace regularnie prowadzone są również na przyszłych stacjach pasażerskich. Murowane są pomieszczenia użytkowe w częściach technicznych na stacji Chrzanów. Tam można zobaczyć też schody, którymi pasażerowie będą szli na antresolę przystanku, czyli poziom -1.
W ostatnich tygodniach pojawiły się informacje o chwilowych utrudnieniach w ruchu na ul. Lazurowej, związanych z przejściem tarcz TBM pod jezdnią. Najpierw do stacji Lazurowa przebijała się tarcza Anna. A TBM Krystyna zrobiła to niedługo później – dotarła do stacji Lazurowa w Dzień Kobiet. Teraz przed obiema maszynami jeszcze około półkilometrowy odcinek do obecnie „krańcowej” stacji linii M2 – Bemowo. Gdy obie wykonają swoją pracę, powstanie połączenie pomiędzy działającym odcinkiem M2, a tym który jest w budowie.
fot. Tarcza Krystyna przebija się na stację Lazurowa
Bemowski odcinek linii M2Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. Do użytku zostaną oddane trzy stacje: C3 „Lazurowa” w rejonie skrzyżowania ulic Górczewskiej i Lazurowej, C2 „Chrzanów” przy skrzyżowaniu ulic Rayskiego i Szeligowskiej i C1 „Karolin” wraz z torami odstawczymi w okolicach skrzyżowania ulic Połczyńskiej i Sochaczewskiej. Za stacją C1 powstaną podziemne tory dojazdowe do budowanej STP. Powstała infrastruktura zapewni możliwość kompleksowej obsługi taboru przeznaczonego do przewozu pasażerów na drugiej linii metra. Ponadto, w ramach przedsięwzięcia, wybudowane będą dwie wentylatornie.
Trzeci etap budowy odcinka zachodniego jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko na lata 2021-2027. Dla projektu o wartości 3 000 830 693,00 PLN przyznano dofinansowanie unijne w wysokości 1 125 000 000,00 PLN.